TV Kosava
   Registrujte se        Prijava
30. jul 2010
HomeVestiSportEkonomijaTV ProgramZabavaŽivotni stilKulturaVremePredajniciMarketingKontaktO namaMapaPitanja i odgovori
 
Nalazite se na straniciŽivotni stil pr » Životni stil pregled
 
 Životni stil Minimiziraj
 
  08.06.2009 - 03:31:06
  Vitamin D smanjuje opadanje umnih sposobnosti starijih ljudi
   

 Konzumiranje većih količina D vitamina može da poboljša čovekove umne sposobnosti, ukazuje britanska studija, obavljena na Mančesterskom univerzitetu. Organizam proizvodi vitamin D kada je izložen sunčevoj svetlosti, a on se može naći i u nekim vrstama hrane, između ostalog u masnoj ribi.

Ovaj vitamin pomaže ćelijama da apsorbuju kalcijum, pa je zbog toga važan za zdravlje kostiju, podseća Rojters. Neke novije studije su pokazale da ovaj vitamin možda štiti od raka, bolesti arterija i tuberkuloze. Neke su ukazivale i na vezu između vitamina D i mentalnih sposobnosti, ali rezultati dosadašnjih provera ove hipoteze bili su kolebljivi.

Tim iz Mančestera, predvođen Dejvidom Lijem, je uporedio kognitivne sposobnosti više od 3.000 evropskih muškaraca, starosti od 40 do 79 godina, i utvrdio da oni sa niskim sadržajem vitamina D u krvi postižu slabije rezultate na testovima mentalne sposobnosti. Pri tom je britanski tim uzeo u obzir i druge faktore koji mogu biti od uticaja na mentalne sposobnosti, kao što su obrazovni nivo ispitanika, eventualna depresivnost, nivo fizičke aktivnosti i pokazatelji fizičke sposobnosti.

Kad je dejstvo svih tih faktora izuzeto, ostala je nepobitna veza između nivoa vitamina D i kognitivnih sposobnosti. Zašto je to tako, još se ne može reći, ali pretpostavlja se da ovaj vitamin podstiče hormonalnu aktivnost u organizmu ili štiti moždane neurone. Britanski stručnjaci podvlače da ljudi ne bi trebalo da se zbog njihovih nalaza nepromišljeno izlažu suncu, jer to može da poveća rizik od raka kože. Oni koji nemaju dovoljno vitamnina D u krvi (a stručnjaci podvlače da je to izgleda znatan postotak opšte populacije), bi mogli da uzimaju ovaj vitamin u sintetičkom obliku, kao dodatak ishrani, preporučuju britanski stručnjaci.



  Komentari

  Povratak